söndag 17 augusti 2008

Symorgon!



Återigen tog jag mig en symorgon för att inte väcka KG med att slå igång datorn, för jisses vad den låter när den startar upp!! Har sytt på tre minisar, sydde två helt klara igår. Dels är ju mitt höstprojekt att minska på UFO och smålappar. För er go vänner som inte är nerdragna i quiltträsket så bör jag nog förklara att jag har inga små gröna gubbar eller flygande tefat i mitt syrum. I detta fall så står benämningen UFO för unfinished objekts. Ohh jisses vad sånna det finns i mitt syrum. Har vid nått tillfälle roat mig med att listat dem, men just nu vågar jag inte, fast kanske det vore nått.
Svågern blev glad över badlakanet, fast mest glad blev han nog över att vi dök upp, och att dessutom M var med oss. Svärmor hade gjort en stoor härligt god smörgås tårta som vi smaskade friskt på.
Hemma igen slocknade jag en stund innan det var dags att laga middag, igår stod det tacos på menyn. Efter middagen satte jag mig i syrummet men blev inte så långvarig där, för rätt vad det var så knackade det på dörren och utanför stod svågern med sina tre barn. Det utbröt ett allmänt kaos när en stor del av familjen letade, som dottern uttryckte det så bra det utbröt byx-hysteri!! Slutade iaf att sy och tog lille L med mig till Alunda och inhandlade glass till barnen och snus till gubben. Efter glassen så gick barnen och jag upp till grannarna och tittade på djuren. Passade även på att fota loss, alla tom Lille L 3,5 fick knäpa kort och knäppa kort blev det :)



Nu så ska jag äta lite frukost och sen blir det röja järnet, fy tusan så det ser ut i hela huset!

1 kommentar:

  1. Bra, då får jag i alla fall lite mentalt sällskap! Och ert hus kan inte se ut värre än vårt, det går inte! Har upptäckt att man kanske måste städa lite ibland, inte bara sy.....

    SvaraRadera