fredag 29 augusti 2008

Nu så...

..har vi kommit till en bra morgon, fredagsmornar är härliga. Inte för att jag så mycket piggare och klarare i huvvet, men jag vet att det är sista morgonen för veckan som jag måste gå upp tidigt och köra iväg. Just denna fredag är speciell, sista fredagen fram tills i juni som jag jobbar. Mina studier börjar nästa vecka och så gör de lediga fredagarna. Visst jag måste plugga men jag behöver inte åka iväg och det känns underbart.
Veckan har annars flygit iväg känner jag. I onsdags var jag med mina arbetskamrater och spelade minigolf på Studenternas, därefter åt vi middag på en relativt ny restaurang. Maten var god men jag beställde nog för lite, man lär så länge man lever. Eftersom det var jag som höll i planeringen så var det jag som skulle fixa pris, vi hade två lag och vinnarna i båda lagen fick välja en varsin mininecessär. Nu har jag inte många kvar så det är dags att sälla ihop några igen.
Igår blev det oplanerad övertid och jag var inte hemma förrens efter sju. Märktes på Lilleman att han tyckte att mamma varit borta för mycket, kollade av hela tiden att jag satt på min stol i syrummet och inte försvunnit nånstans.
Igår hade den nya FQ kommit och där fanns godis att titta på och läsa om, necessären som fanns där måste jag bara sy, och den ska sys i tygerna jag köpte från Quiltbiten förra helgen som snabbt blivit mina favvotyger, för denna necessär ska bli, trot eller ej, min egen! Om det nu till äventyr skulle finnas någon som missat FQ så titta in här och gör en beställning;
www.fatquarter.se
Jobba lugnt idag nu så att ni har krafter kvar inför helgen!

1 kommentar:

  1. Vadå sista morgonen i veckan som man måste gå upp tidigt? Här kör vi samma tider, och ibland även tidigare, på helgmorgnar som på vardagasmorgnar. Villemannen kanske brås på sysslingen Anton för visst hade/har han också inställningen att sömn, det är ett nödvändigt ont, typ?

    Ha en härlig helg, goa Lizzan!

    SvaraRadera