söndag 31 augusti 2008

Inte då!!




Man skulle kunna tro att jag både lagt av med både bloggandet och med sömnaden, men som rubriken säger så är inte fallet. Det är bara det att jag mest fuddat runt lite och inte fått nått klart. Förra helgen var jag en snabbis till www.quiltbiten.com och en del godis hamnade i min kasse, fast jag inte skulle ha så mycket :) Men det är ju som det brukar.
Ifredags på väg hem från jobbet så slank jag in där en stund igen på Quiltbiten, fick mig en kopp kaffe och pratade bort en stund. Så himla mysigt och trevligt att få prata med likasinnade ibland, sånna som förstår det där med tråd och tyg :) Denna gången hamnade inte mer än det skulle i påsen iaf. Behövde lite tillbehör till en necessär, föll pladask för en i nyaste FQ och då måste jag sätta fart på en gång. I fredags broderade jag ett troll från http://www.linneaartline.com/ med mitt namn till locket. Sömnaden satte jag fart med sen vi grattat Guddottern L som fyllde år för en vecka sen, men då var hon och familjen till Finland på bröllop. Hann med att hälsa på svärmor oxå och förära henne med en bukett solrosor.

Idag på förmiddagen fick jag iaf necessären klar och känner mig så nöjd så! Så här ser den ut när den hänger;
Och här stängd tillsammans med en matchande sminkväska;

Fick idag en beställning på en liten ryggsäck, så nu får jag damma av mitt gamla mönster och sy en, kul faktiskt. När jag gjort mönstret klart för tre år sen var jag så less att sy dem, men nu så ska jag gräva fram lite kul tyger och sätta fart!

2 kommentarer:

  1. Snygga alster som vanligt! Lizzans fingrar förvandlar det som jag skulle ha betraktat som helt vanliga tyglappar till underbara konstverk! Kram från ditt största fan söder om Uppsala

    SvaraRadera
  2. Men gud vilken snygg och smart necessär, var har du hittat det mönstret??? Jag gillade blöjfodralen högre upp också, himla gulliga broderier, jag måste beställa lite jag också, kommer mig för alldeles för sällan.
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera