söndag 27 juli 2008

Hemma igen!

Så har vi åter landat i hemmets trygga vrå efter fem dagar på vift. I onsdags morse drog vi iväg hela familjen tillsammans med pappsen till Orsa.Det var ganska fullt på¨campingen men fick iaf en bra plats utan el. Hade det varit för oss vuxna så hade vi stannat på den platsen. Men de stön som tonårsdottern gav av kunde ha misstolkats så på torsdags förmiddag köades det på receptionen och vi fick en el-plats, ganska mysig den med, längst in mot skog och sjö och lugnt runt i kring. Första kvällen bestod av enkel middag köttbullar, grillade tomater, mos och korv.

På onsdagskvällen var vi in till centrumet av Orsa eftersom det var något de kallade Orsa yran. Inte så speciellt för oss men mycket folk att titta på iaf.
Torsdagen slappades det på stranden, grillade fläsfilé och grönsaker till middag. På kvällen spelade vi äventyrsgolf, riktigt kul och det gick ganska bra för oss allihop.


Fredagen spenderade vi på Leksands sommarland i gassande sol. Gissa om vi kände oss genomstekta när vi åkte därifrån. Inte hindrade det från att ta ett par kvällsdopp. Lilleman och jag cyklade till konsum för att handla nått till middagen, när vi kom dit och såg att där låg en pizzeria behövdes inte många sekunders betänketid innan vi bestämde oss för att det fick bli pizza. När vi skulle därifrån så kliade jag mig rejält i skallen och funderade på om det var ett genomtänkt beslut; fem pizzakartonger på ett cykelstyre!! Ringde KG som fick cykla och möta oss, men faktiskt så gick det rätt okej att balansera dem mitt på styret, gissa om folk stirrade när jag cyklade förbi. Nästan framme vid campingen var ett gupp, locket på översta kartongen for upp rakt i nyllet på mig, hur duktig jag än är på att balansera pizzakartonger så kunde jag ju knappast utsätta mig för att cykla genom hela campingen med locket för ögonen. Så det blev till att stanna för att rätta till dem. Då nöp KG fyra av kartongerna. Var nog lite rädd om sin manlighet, hur skulle det sett ut om jag cyklat genom campingen där det vimlade av folk med alla kartonger och han inga!?!
Resten av kvällen gick åt till att dra ner killarna i syndens näste, Vi lärde dem spela poker, eller var det de som lärde oss?? Barnen fick Hubba Bubba och storasyster skulle lära sina bröder att blåsa bubblor, men det gick inge vidare;

Lördagen ville vi inte tillbringa för mycket tid i solen så jag, pappsen och Dotra åkte in till Mora för en shoppingtur. Men hugaligen det var oxå hett, vilket iofs inte hindrade att det gick åt en å annan krona. Väl tillbaka blev det en smaskens middag som bestod av grillat, tänk att det blir så mycket grillat när man är på camping.
Den manliga skaran spelade kort och jag satt med handquiltning, kom en bit faktiskt, nu när maskinen är hemma så frestar det att riva upp hela rasket och quilta på maskin. Tur att jag är envis av mig, nu har jag bestämt att jag ska ha handquiltat och eftersom jag kommit en bit på väg så får det bli på detta!!
Imorse blev det frukost och sen packa ihop. Kom iväg vid tio, hemma vid två. Var alldeles upphettade så vi for iväg och badade en sväng. Packa ur husbilen får bli imorgon, orkar inte nu!!
Avslutar med en bild en vybild;

Nu är det slut på resor för vår del denna semester, endast dagsturer till nått bad om det fina vädret håller i sig. Resten av denna kväll ska jag slappa i soffan!!

3 kommentarer:

  1. Hej Lizzan...
    En härlig semester.
    Vi åker till helgen upp till vårt "smultronställe" i fjällen.
    Vi tar med husvagnen, Kabe Smaragd -91. Det är vår lilla "pärla". Får oss är campinglivet i fjällvärlden livets njutning...lugnet och allt där omkring.
    Jag ska ta med mig lite handsömnad..det blir rosorna till Heirloom Garden.

    Kramen
    Annika i Arjeplog

    SvaraRadera
  2. Vad härligt ni verkar ha haft det!
    Det är vackert uppe vid Siljan, fast det är ett antal år sedan jag var där.

    SvaraRadera
  3. Det ser jättemysigt ut! Ni verkar ha himla kul när ni är ute hela familjen. Cs i helgen hoppas jag?! Har skrivit ett medd till dig på FL ang. mitt besök. :-) KRAM

    SvaraRadera