fredag 18 juli 2008

God morgon!

Idag tror jag att det är en bra fredag för många, sista dagen innan semestern! För mig är det oxå en bra dag även om halva semestern redan gått. Jag känner att dessa två veckor då vi gjort vad faller oss in, gjort nytta och roliga saker, har laddat mina batterier.

Inga fler olyckor igår, än är inte faran över... Sydde en hel del igår och mest på Brothern, funkar ju riktigt bra och kul är det. Tyvärr har mucklorna försnillat en viktig grej till maskinen som jag måste ha för att sätta dit pressarföttern. Har löst det genom att sy med prommenadfoten och det funkar. Den här väskan är snart klar;

Plockade fram en låda med block till ett projekt som inte blev som jag tänkt. Tygerna räckte inte till ett täcke, när jag upptäckte det tog både ork och lust slut. Som sagt igår plockade jag fram dem igen och sydde en väska, fattas foder och handtag. Hade inget skojigt bra tyg att ha som foder. Hoppas kunna ordna till det idag. Fick ihop ett stycke till en spa-bag oxå, kommer även att bli nån eller flera necessärer oxå innan det är slut. Nu har jag snart druckit tre koppar kaffe och det känns som om huvve klarnat och jag kan börja sy...

2 kommentarer:

  1. Så spännande väskan ser ut! Kram :o)

    SvaraRadera
  2. Tittar förbi och önskar dig och de dina en fin helg. Vi var på Skara sommarland igår (bilder är på gång i min blogg) och trots att det regnade hela vägen upp och var tokmörka moln på hela himlen så klarade vi oss helt utan regn de timmar vi var inne på sommarlandet. Det kallas flyt! :-)
    KRAM, hoppas allt är bra med er!

    SvaraRadera