tisdag 22 juli 2008

En bit på väg

Satt och handquiltade febrilt framför TV´n igår. Tittade på massa nördiga shower som jag aldrig brukar titta på. Kom faktiskt till ca hälften, särskillt snygga stygn får jag inte till, jag föredrar helt klart att frihandsquilta. Men eftersom detta täcke ska vara pluffsigt och gosigt så kan jag ju inte quilta det för mycket, på det viset passar det med handquiltning.

Idag ska det städas, packa in tvätt och en massa sånt däringa tråkgöra. Men till kvällen får jag ju fint besök, käraste Lillasyster och en kusin jag inte träffat sen han slutat med blöjor (känns så iaf....) kommer på besök. Även pappsen kommer, och jag ska bjuda på middag. Har tänkt mig fläskfilé i creme fraise och ris. Enkelt men ganska gott.

Känner att jag måste svara på två kommentarer;

Anette; brukar alltid säga att jag ska inte testa för då kanske jag gillar det :) Det skulle ju inte var bra alls för min image....

Ullis; Jag har dammat av den gamla Berninan, men när jag skulle testa så hande jag inga spolkapslar till den. Jag håller iaf tummarna så hårt att de vitnar så att jag idag får ett telefonsamtal om att min Bernina är klar på servicen.

Nu ska jag ta och äta lite frukost och sätta fart med allt så jag blir klar i rimlig tid. Önskar er alla en fin dag!

1 kommentar:

  1. Jag är imponerad av dig! Du handquiltar! Frivilligt! :o))) Keep on quilting tjejen! :o)

    SvaraRadera