måndag 21 juli 2008

Desperat!?!

Har i tidigare inlägg funderat på om jag håller på att bli tokig på riktigt, nu har jag fått för mig en sak till. Men det kanske inte är bevis på galenskap utan mer tecken på desparation. Mina symaskiner finns ju inte att tillgå och jag har massor jag vill göra just nu. Har ett scrapstäcke som jag hade tänkt quilta efter mitt Bento Box, så nu har jag letat upp en provbit och testat, håll i er; Handquiltning!! Jag som avskyr att sy för hand och ansett att det är att häda mot symaskinerna. Nu har jag iaf handquiltat min provbit och det gick hyfsat, scrapstäcket är därmed hoplagt och nu startar jag med att handquilta det. Troligen blir det inte klart inom de tio närmsata åren, men man vet aldrig.....

2 kommentarer:

  1. Go girl! Du kan ju handkvilta alla kyliga kvällar på semestern så kommer du en bra bit... Förresten, har inte du din gamla Bernina kvar. I så fall är det väl läge att damma av den, för det går alldeles utmärkt att frihandskvitlta på den med :-)
    Ha det gott!! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Hihihi, än är inte undrens tid förbi! Tänk om du gillar att handquilta???!!! Jag har handquiltet ett täcke, och jag gör nog inte om det.... Det tog en eeeeevighet!

    Kram //Anette

    SvaraRadera