söndag 22 juni 2008

Sy-helg

Den här helgen har varit en lång skön helg, då jag verkligen återhämtat mig. Sovit ut till halv tio -tio varje morgon. Tur det bara är tio arbetsdagar kvar tills den välbehövliga semestern. Det är täcket har jag sytt klart under helgen, ett täcke som jag tyckt bättre och bättre om ju större det blev.Igår kväll var lilleman så rastlös, det blåste halvstorm ute så det gick inte att ta någon cykeltur, istället tog vi en biltur. Hade tänkt oss ut till havet, men vi stannade i Gimo och köpte varsin mjukglass, åkte till Gimobadet och Sami doppade tårna, men han tyckte det var på tok för kallt :)
Hyrde med oss två filmer hem, en till barnen och en till oss. Medan killarna tittade på sin film sydde jag lite på en scrapsquilt som pappa ska få i födelsedagspresent. Behöver köpa nån mysig vadd innan jag kan sätta fart med quiltningen. Idag har jag sytt en kulpåse, fast himmel och pannkaka vad stor den blev, passar mer som en barbiepåse.





Nu sitter jag och funderar på vad jag ska hitta på; städa eller sy mer......???

2 kommentarer:

  1. Men OJ vilka fina saker du visar upp!! Påsen är jättefin, den passar som barbiepåse utseendemässigt också! =) Har du broderat motivet eller är det påsytt? Snyggt var det iaf! Och täcket ser ju ursnyggt ut, härliga färger i snygg komposition! Visst är det kul när man blir nöjd med grejerna!!? Ååhh, mjukglass lät ju gott, det har faktiskt inte blivit någon sådan i år. Än. =)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  2. Det var ett härligt täcke, fina färger. Mönstret påminner om det jag ska ha till mitt "present-täcke", väntar bara på tygerna. Påsen var också fin, en perfekt Barbie-påse.

    SvaraRadera