onsdag 4 juni 2008

Kul med tonårsbarn!

Vad underbart det känns att barnen börjar bli lite större, inte lika bunden längre. De finns de som säger små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer. Men jag som alltid gått min egen väg tycker; små barn, bekymmer, stora barn andra bekymmer. Nu har den förstfödde kommit in en bra bit in i tonåren och det är kul varje dag!
Trött efter en dag på jobbet, middagen äntligen överstökad så det är dags för en avkopplande dusch med fot bad. In i duschen och låter det sköna vattnet strila, söker med blicken efter fotbadsbaljan; Borta. Ropar att jag vill ha tillbaka min balja, efter en låång stund kommer dottern och kastar in den i duschen. Härligt att få sitta med fötterna i baljan, sträcker mig efter flaskan med schampo, #¤¤%&/& nästan slut, spolar in vatten i flaskan får ut lagom till håret. Letar efter balsamet, helt slut, duschtvålen finns inte ens i badrummet. Ger upp och tar gubbens duschtvål, gör väl inget om man luktar lite manligt.
Kliver ur duschen och sträcker mig efter badlakanet som jag vet hängde där igår, suck, även det borta. Nu är inte dottern längre hemma så jag ruskar av mig som en hund springer upp på hennes rum och där ligger i stort sätt alla handukar som finns i huset.
Torkar av mig och sträcker mig efter min roll-on, så gott som tom. Där går gränsen, tar inte gubbens roll-on, utan det får helt enkelt vara. Sprutar på mig lite parfym istället och öppnar sminkväskan, där fattas typ hälften av det som fanns där sist. Nu har jag helt givit upp, och sätter mig i soffan för en hemmakväll i soffan. Visst är det alldeles underbart med tonårsdöttrar, tur jag har bara en!!!

6 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHA du kan ju bli stå-upp-komiker!!
    Men brodera namn på handdukarna åt er så kanske du får ha din ifred??
    /Jessica

    SvaraRadera
  2. Ohhh som jag känner igen mig i vad du skriver.
    Exat så är det här med.
    Enda skillnaden är att jag har 2 tonårsdöttrar.:-))
    Kram Kerstin i Råröd

    SvaraRadera
  3. Ha ha, du är för rolig! Kan riktigt se dig framför mig ruskandes som en hund för att inte blöta ner hela huset (inte för att jag brukar föreställa mig dig naken, men ändå). ;-) Ha en härlig dag kära du! KRAM från Smauland!

    SvaraRadera
  4. Hahaha!! Är det ett krav när en Seppäla gifter sig att blivande frun ska vara en författare med härlig humor???

    Ser vissa likheter i sättat att uttrycka sig underhållande med Teamleadern i Team Bygeln!

    Tack tack för hälsningen! Blir det en runda m husbilen under långhelgen oxå?
    Trevlig helg!

    //K

    SvaraRadera
  5. oouups såg att du/ni är sambos - men nästan sak samma, eller hur!

    Det var väl därför du inte fått på dig ngn vit fin klänning så klart än...

    SvaraRadera
  6. HAHAHAHA!!! Ja nu är jag övertygad om att det är ett krav! :-D
    Gónatt gónatt

    SvaraRadera