tisdag 3 juni 2008

Kaos

Det är det enda ord jag kan komma på om mitt syrum. Ändå var det inte länge sen jag städade och det blev såå fint men av det syns inte ett spår. Fast det är inte mitt fel!! Nej det är Quiltmucklorna som roar sig med att stöka och böka i mitt syrum. De är kusiner till Pettsson och Findus Mucklor. Det trivs och roar sig glatt i rum med mycket tyg och tråd, ställer till oreda och gömmer saker. Det gäller att vara snäll med dem så att de trivs, får inte vara allt för välstädat utan en viss röra måste det vara för att de ska trivas och trivs de inte så flyttar de.
Ibland hoppar de även in i datorn och ställer till det bland mönster och broderifiler som finns sparade där, finns tecken på att några via nätet flyttat till mina quiltkompisar. Ibland när jag lessnar på att de flyttat på mina saker brukar jag hota lite att jag minsan ska se till att de inte kommer ha det så trivsamt längre, vips så kommer den försvunna saken fram. Men det är klart jag är snäll med mina Quiltmucklor för vi trivs ganska bra tillsammans trots allt!!

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vi hittade pojkarnas lilla guldboll hemma i trädgården igår. Vi tar med den upp och lämnar den hos farmor så kan hon ta med den till din svärmor. Hoppas det är ok! Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera