söndag 1 juni 2008

Just idag är jag stark...

just idag mår jag bra... trallar lite glatt. Kanske inte är så stark i kroppen, men banne mig i psyket. Vilken underbar helg vi haft, dessutom tur med vädret. I torsdags hade vi en utvärderingseftermiddag med middag på jobbet. Jag var en av de matansvariga och det flöt på bra, inga större blesyrer. Höll dessutom ett litet tal med en kul grej som öppning till middagen vilket är en stor grej för mig som tycker att det är asläskigt att stå inför folk och prata. Serveringsfin;
När middagen var överstökad for jag iväg hemåt. Hade hänt en olycka på vägen så jag blev lite fördröjd men väl hemma så var det turbopackning som gällde och vi for iväg mot smålan och KG´s kusiner med familjer. Åkte vi åtta, stannade till vid Arlanda stad och handlade lite och grabbarna åt varsin hamburgare. Åkte fram till elva, sen var det dags för att sova. Hittade en rastplats som var perfekt för det. När fruksoten var avklarad så busade killarna en stund.


Sen for vi vidare, stannade i Gränna och tittade på när de gjorde polkagrisar och köpte lite godis. Vid halv två var vi framme i Anderstorp och fikade hos kusin J med familj. Sen bar det av mot Hestra som var slutdestinationen för resan. Där bjöds på grillat, och gott att dricka till. Barnen hittade snabbt varandra trots åldersskillnad. De busade å stojade en hel del. Sedan barnen krypit till kojs så satt vi vuxna uppe och pratade till sent, blev både allvar och skratt i en lagom blandning.
Familjens lilla prinsessa visade mig sin prinsessklänning och sina skatter, frågade om jag hade gift mig i en fin vit klänning, svarade att jag inte gjort det, då sa hon med huvudet lite på sned med sin rungande smålänska; " Då måste du göra det". Det var ord och inga visor, så nu får jag allt ta och börja leta efter nån som vill gifta sig med mig (blink blink).



Lördagen tillbringades till stor del i Gislaved där det var Gislavedsdagarna med tivoli och karnevalståg. Varmt som bara den och De tre bockarna Bruse (till vardags kusinerna Seppälä) såg till att släcka sin törst med gulaktig skummande dryck medans vi ordentliga kvinns drack vatten. Efter en heldag i värmen så tog vi en tur till en sjö där det premiärbadades, ja inte herrarna förståss, de trodde inte ett dyft på oss som ropade att det var jätteskönt. Efter en härlig dag var barnen så här nöjda;


Efter att söndagsfrukosten var avklarad så gick jag och Nina en tur upp på toppen av Isaberg och sedan ner igen, jisses vilken dålig kondis jag har, den måste minsann jobbas på. Innan hemfärd så badade vi vid samma sjö och det var nästan lika skönt som dagen innan. Lite sorgligt var det att lämna familjen Seppälä med dessa två härliga ungar och underbara vuxna me förståss. Men det är ju lite som Pippi säger, Om man inte åker hem kan man inte komma tillbaka. Och det vill vi nog göra.....TACK TUSEN TACK för att vi komma till er och ha en fantastisk helg som gett kraft så vi klarar veckorna fram till semestern. Måste bara tillägga att vid hemkosten så blev vi smått förvånade över att det var otroligt välstädat och fint, duktig tjej vi har!!!

1 kommentar:

  1. ... Jag håller med Pippi! :-)
    Fast nästa gång blir det Team Hestra som reser till Alunda.
    Kramar i tusendals!

    SvaraRadera