söndag 25 maj 2008

Summering

Har inte funnits tid till att skriva nått i helgen, den har verkligen gått i hundraåtti knyck. Igår blev jag brutalt väckt av att KG drog av mig täcket och vrålade att det var dags. Fattade knappt vilken planet jag befann mig på, men lyckades iaf ta mig ner, få i mig en kopp kaffe, packa ihop Lilleman, innan bilen dök upp gården och då var klockan halv nio på morgonen. Hade arragerat ett litet byte, istället för att åka med på¨fotbollen skulle jag passa tre barn. Den ena var ingen fara med, nästan tolv och brukar dyka upp här lite då och då. Men de andra två är 3 år och 4 1/2 år. Insåg med ganska stor bestämdhet att jag verkligen gjort mitt på småbarns fronten. När barnbytet var klart och jag åter hade de som hör till mig så for vi till svärmor för en familjemiddag. Vi är en del vid det här laget, vi var 15 stycken vid bordet. Även i detta sällskap fanns småbarn. Vid fem for vi hemåt och vi hann knappt få av oss skorna så kom Frugan och hennes gubbe. Satt till sent på natten, vi åt å drack och spelade skitgubbe. Idag känns det ungefär som en ångvält kört över mig och dessutom backade eländet, så inte har det blitt många barn gjorda här idag, och det är ju tur det eftersom jag inte ska ha fler!!

1 kommentar:

  1. Ha ha ha, då kanske det var tur att ångvälten backade!!?? *skrattar fortfarande* Tack för härlig läsning.
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera