söndag 20 april 2008

Trötter

Nu är jag minst sagt trött, men lycklig! Har haft en helt underbar helg med Lena och Jessica, som nu styrt kosan hemmåt.
Gårdagen statade halv åtta för min del, satt en stund vid datorn innan tjejerna vaknade, sen blev det frukost och därefter sattes sömnaden igång. Jag gjorde min del på ett gemensamt projekt; sydde ihop alla block och sy bårder. Lena testade frihandsquiltning efter en snabbkurs av mig. Jessica sydde klart en UFo topp och frihandsquiltade en liten stund hon med. Efter lunchen gick vi en promenad för att klarna huvvena lite. Middagen intogs på vår lokala pizzeria, ja vi fick ju åka till Alunda :). Den lilla trippen var lyckad för både J&L fick ett varsitt nummer, (de jagar nummer på regskyltar). Vid halv tolv packade vi ihop och kröp till sängs. Inte kunde jag sova i morse heller, var uppe redan halv sju!! Efter frukosten och innan tjejerna åkte hemmåt la vi ihop vårt täcke så att jag ska kunna quilta det ikväll;

Hann inte sy så mycket på mina egna projekt men jag har i alla skurit remsor till mitt Beno box täcke, och sytt två block som sen ska skäras för att blandas och sys ihop igen. Hoppas att de tyger jag har ska räcka till ett dubbelsangstäcke.
Nu ska jag vila en stund innan jag ta tag i nått, är alldeles för slut för att ens orka titta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar