fredag 11 april 2008

Full rulle

Sami var piggare på morgonen och ville för allt i världen inte ställa in kusinbesöket. Han fick dock vara hemma och följa med mig på mitt hämtarstråk. Började med att hämta äldsta kusintjejen på skolan vid tjugo i ett, hon kom utrusande överlycklig mot oss, satte oss i bilen och styrde mot dagis för att hämta nästa tjej. Leo lillbus hade sagt bestämt att han skulle vara hemma hos mamma och pappa och inte följa med oss. Vid an komsten till dagis kom en glad och stolt Sanna och gav mig en bamsekram. Frågar lite busigt om hon ska följa med mig, känner då hur någon drar i min tröja, jag me jag me. Där står lille Leo och studsar, självklart fick han följa med, pappan hade varit lite förutedd och packat ner nattblöja och kläder det finns hos oss.
Styrde kosan mot Alunda och ICA, men hu vilken pärs att handla med fyra barn. Överlevde och fick med mig det som krävs för en mysig fredag.
Hemma åt vi lite mellis för att sedan gå ut på en rundvandring. Började uppe hos grannarna och tittade på deras får och grisar.
En av gårdens döttrar kom med sin häst som var en vänlig prick och barnen fick klappa på nosen. Vi gick vidare upp i skogen för att se om vi såg några mera djur, vi fick syn på en hare och sju råddjur. Barnen tyckte att det var en riktigt lyckad utflykt som varade i en timme och 45 minuter, vid hemkomsten var de minst sagt trötta och satt i soffan som små ljus.
Vid halv tio gick jag upp och la mig i sängen med barnen, gissa hur det slutade; självklart somnade jag. Kvart över sex vakna Sanna och jag smög ner med henne för att hon inte skulle väcka de andra. Så här sitter jag nu, trött och stel i kroppen med en kopp kaffe, undrar om jag ska röja lite här i syrummet och sy nått innan resten av huliganerna vaknar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar