måndag 3 mars 2008

Vilodagen

Ska det ju vara men pytsan, inte för mig. Fast att pyssla med sånt jag gillar är vila för mig. I morse påbörjade jag två necessärer, den ena är nästan klar, lite putsning och packa den full med papper så den formar sig. eftersom den är en beställning så kommer den ge lite pengar till min burk. Har skaffat mig en hemlig burk fdär jag lägger undan pengar som jag sytt ihop. Till vad? Ja det lär visa sig hur länge jag orkar spara :)
Imorgon ska jag börja på ny arbetsplats, inte självvalt och inte för evigt får vi hoppas. Känner mig inte alls glad över denna förflyttning. Jag älskar normalt omväxling och utmaningar. Men eftersom jag just nu balanserar över ett svart djupt hål känns det egentligen inte läge för ny arbetsplats, nya arbetskamrater och nya patienter. Jag brukar normalt bli trött av miljöombyte, undrar just hur detta ska sluta. KG blev alldeles förvånad över mina tårar idag och sa men gumman då det är inte likt dig. Nä just det!! Men men det är bara att spotta i nävarna klistra på ett leende, det VILL bli bra, det SKA bli bra!
God natt Svergie var än ni är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar