fredag 21 mars 2008

Långfredag

Hoppas verkligen att den fredag blir lång på ett positivt sätt, så jag hinner mycket :) Det har pratats en del om hur långfredagen spenderades förr, en kollega berättade hur de fick sitta i obekväma finklänningar på en kökssoffa och inte prata eller göra nått, på sin höjd sparka med fötterna. Huu vilken mardröm, skulle kunna hamna på sjukhus för mindre!!
Min nacke är inte riktigt sig själv ännu så lite lugnt bör jag nog ta det idag. Förberedelserna inför morgondagens påskmiddag är iaf i full gång. Tråkigt nog har en familj som fått inbjudan inte hört av sig på nått sätt, jaja inte mycket att göra åt, vi ska nog få trevligt iaf. Jag håller på och gör en laxpudding som jag ska äta till lunch, sa till den elvaårige sonen att indag ska du få smaka nått nytt; "Näää, vill inte kan du inte göra vanlig lax, vill inte smaka nytt, vill äta gammalt". Undrar just om han inte är pappas pojke...????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar