tisdag 11 mars 2008

Annorlunda vårtecken



Ja, inte av det trevligaste slaget....idag kom jag hem tidigare än normalt och pojkarna hade kompisar hemma, de var ute på gården och lekte. Mot mig kom något geggit otäckt springande, det tog en lite stund innan jag insåg att lerhögen som hotade överfalla mig var Molly. Hon hade fått vatten över sig och sedan rullat i lera. Huua. Det var bara låte henne vara kvar ute och sen duscha av henne inför kvällen. Det värsta är att i morgon kommer hon se lika hemsk ut.... snart kommer hon dessutom att kasta av sig pälsen bit för bit så att man kan tro att vi skaffat heltäckningsmatta, det är charmen med att ha hund, nä nästa får allt bli en nakenhund.


Nu8 har jag sytt klart väskan, hade ju givit mig sjutton på att följa mönstret, men jag kunde inte förstå slutet, inte ens mitt norska påbrå hjälpte mig. Så till sist brann det och jag gjorde på mitt sätt. Men nu är den klar och jag kan glänsa med en ny väska på jobbet i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar