måndag 11 februari 2008

Söndag!



Så har vi kommit till veckans sista dag och imorgon är det då dags att jobba igen. Helt frisk är jag ännu inte men tillräckligt, tror jag. Har sedan torsdagseftermiddag kunnat sitta korta stunder vid symaskinen, och då har det varit quilta Tessans täcke som gällt, nåja lite hjälp fick jag,


I lördags eftermiddag var så täcket helt klart, sydde avslutningskanten på maskin, var inge lockad att sitta och sy så mycket för hand. På kvällen åkte jag till föräldrarna och överlämnade täcket, de blev jätteglada. På söndagen skulle de ta med det in till sjukhuset så att T skulle få se det, dröjer ju ett tag till innan hon får komma hem. Kan erkänna att det inte var alldeles lätt att fota ett så stort täcke, men jag lyckades övertala "svärsonen" att hålla det över balkongräcket och det blev iaf en hyfsad bild.

Nu är det dags att krypa ner i sängen om jag ska orka jobba i morgon!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar