måndag 28 januari 2008

Nu har det fruktansvärda som hänt landat lite i mig och i går kväll fick jag en strålande ide hur jag ska hantera detta. Jag ska sy ett täcke till den skadade tjejen. Det kommer att sys i svart/vitt/grått men några få stänk rött, färger som passar en tonårstjej. Jag kommer även sy in lite symboler i täcket, en skyddsängel, Nalle Phu- godmodighet och sorglöshet, Nasse-ängslan, Tiger sprallighet, Ior- dysterhet, tror att även Karl-Alfred ska få vara med på ett hörn som symbol för styrka och kämpaglöd.
Till detta täcke har flera generösa sy-vänner erbjudit sitt bidrag och det har jag tackat ja till för att det höjer värdet i täcket. Tänk vilken känsla för tjejen och hennes familj att veta att okända omtänksamma människor lämnat ett bidrag till täcket.
Det fortsatta arbetet kommer att kunna följas här i min blogg.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar