lördag 5 januari 2008

Inte mycket sytt idag heller...



Men än är det ju mycket kvar på kvällen...så än hinner jag.


I förra veckan beställde jag tyger från två olika ställen, har lovat sy ett påslaken till spjälsäng med disney prinsessor, eftersom det inte går att få tag i någonstans. Ena paketet kom igår med 2 yard prinsesstyg och för att fylla upp kuvertet även 2yard med Disneys bilar, vad 17 ska jag sy av det? Förslag emottages tacksamt!
Projektet Nykläckt ligger i dvala just nu eftersom jag måste köpa mer tyg och brodera ännu ett ägg, kunde inte komma på hur jag annars skulle förlänga täcket, men eftersom det inte finns någon given mottagare av täcket så gör det inget att det lite tid..så här långt har jag kommit;
Nu ska jag sätta mig att rita av till applikationer, AnnAKa´s skitur ska det bli, men inge tallriksunderlägg, ska göra den lite längre med en kråka i varje hörn så ska det få funka som karottunderlägg.

2 kommentarer:

  1. Var har du fått tag i det där princesstyget? Håller precis på att iordningsställa ett princessrum till min dotter och hon vill ha sådana gardiner.
    Tacksam för svar! Sara

    SvaraRadera
  2. Jag beställde tyget från en quiltbutik i USA, har sökt i flera butiker nu på förmiddagen men det verkar dessvärre vara slutsålt. Vet att Jysk har en 5 metersbunt med prinsesstyg i mörkare ros och större prinsessor, men det kanske vore nått?? Lycka till i letandet!

    SvaraRadera