söndag 30 december 2007

Snart dags för sängen...

...men först en liten rapport om dagen. Jag har broderat färdigt till bonaden nu, om jag fortsätter kommer den bli på tok för stor. Men jag ff massor av snögubbar i mitt lager av broderier, både gratis och köpta, älskar ju dessa så hittar jag några så faller jag direkt i fällan. Appro på att falla så har jag köpt helt bedårande broderier med Nykläckta bondgårdsdjur, hade först ingen aning om vad jag skulle hitta på med dessa, men så gick en lijeholmare upp; så självklart att det ska bli ett babytäcke, ska nog tom brodera Nykläckt högst upp. Just nu går första broderiet i maskinen, det som fick mig att falla, en kalv i eet komönstart sprucket ägg!! Såå sött så hjärtat värker :)
Täcket ska iaf bli i beige bruna toner så det passar både flicka och pojke. Lite synd är det att det är nyårsafton i morgon, då "måste" vi ju iväg och fira med vänner och kan inte sitta vid maskinen. Attans!!
Ingen promenad blev det i morse, kunde inte hitta motivationen trots att jag letade :) Jag och två av barnen var en sväng till stora staden och shoppade, jag var i ett stort behov av BH, tycker bara att det är så förbenat tråkigt att köpa, nu blev det en svart iaf. Köpte även hantlar som väger 0,5 kg styck. Dessa var så bra utformade till det jag vill ha dem till; att ha i händerna på promenad istället för stavar. När det var dags för Molly att komma ut på kvällskissen så drog jag på mig reflexväst, mössa å vantar, rustad med hantlarna i nävarna, väl ute så upptäckte jag att det var mörkt, så där mörkt som det bara kan bli ute på landet. Drog några varv runt på gården, gick in och tog en stoor skål glass med massor av chokladsås!!
Nya krafter i morgon eller kanske i övermorgon, då är det ju nytt år = nytt liv!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar